Rozhovor s jedným z najúspešnejších slovenských hráčov

17.01.2010 10:00

 

Jánom Bendíkom - 1. časť

 

Jeden z najúspešnejších slovenských hráčov Ján Bendík si na svoj účet pripísal množstvo turnajových úspechov. Celkovo v turnajoch zarobil už $476,492 a medzi jeho najimpozantnejšie výsledky patrí víťazstvo na Paddypower.com Irish Winter Festivale ($43,990), 2. miesto na Master Classics of Poker ($127,130), 3. miesto na tom istom podujatí ($74,835) a 3. miesto na European Poker Championship / Poker EM ($135,992). Po tom poslednom na European poker championship v Badene som sa ho pre pokerportal rozhodol vyspovedať.

Redaktor (R): Aké boli Vaše začiatky?
Ján Bendík: Už na základnej škole a na gymnáziu som hrával kartové hry o JanBendikpeniaze so spolužiakmi, nešlo však o poker, ale o iné hry ako mariáš, fajer a podobne. Moje začiatky s Texas Holedem pokrom  spadajú niekde do obdobia spred 5–6 rokov, kedy ma môj priateľ Jano Latka (prezývka: Nani) zoznámil s Texas Holdem pokrom. Našiel na internete online herňu PokerStars a tam sme začali hrať. Pravidelne som začal hrávať zhruba v roku 2004 a posledné tri roky ho hrám zhruba 5-8 hodín denne. Nepovedal by som však, že som profesionálnym hráčom, no poker je moje hobby a beriem ho ako relax.

R: A čo Váš prvý úspech?
Ján Bendík: Prvý úspech nenechal na seba dlho čakať a hneď asi v treťom turnaji, ktorý sme hrali spoločne (pozn. redaktora: p. Bendík a p. Latka) sme skončili na treťom mieste. Viem, že turnaj bol s buy inom 5$, ale na presnú výšku výhry si nespomínam. Čo vlastne aj rozhodlo, že sa tomu viac budeme venovať aj u nás v klube, kde sa hral dovtedy 5-kartový poker a žolík.

R: Hrávate radšej online alebo si viac užívate live hru? Zahráte si radšej turnaj alebo cash game?
Ján Bendík: Som odporcom online hry, i keď na nešťastie vzhľadom na situáciu v Košiciach, kedy chýba hra o väčšie peniaze, som nútený hrávať aj online. A v podstate živú hru tu v Košiciach beriem len ako posedenie so známymi a priateľmi. Ak si chcem zahrať dobrý turnaj, tak ho hrávam online (napríklad: PokerStars turnaj s buy-inom 100$ a 1,900 hráčov). A je určite nereálne v Košiciach poskladať takýto turnaj a preto som „nútený“ hrávať aj online. A čo sa týka výberu medzi turnajom a cash game, tak to je tak približne narovnako, i keď možno trošku viac mi vyhovujú dobré obsadené turnaje (veľa hráčov, dobrý pomer medzi eventuálnou výhrou a vkladom). 
 
JanBendikR: Ak môžete prezraďte naším čitateľom v akej herni, pod akým nickom Vás tam môžu nájsť?
Ján Bendík: Dlhodobo som hral na CD pokri, kde už momentálne veľmi nehrám, no hral som tam pod nickom JanozMT. Posledné tri mesiace hrávam na PokerStarse hlavne tie vyššie turnaje za 100 a viac $, a hrávam pod nickom gagadin.
 
R: Aké sú vaše posledné úspechy v online hre?
Ján Bendík: Vyhral som na Pokerstars 100$ rebuy, addon, čo bolo cez 20,000$, na ďalší deň som na tom istom turnaji skončil 4tý s výhrou okolo 5,000$ a potom som tam ešte vyhral okolo 14,000 $, no na to o aký turnaj presne išlo si nespomeniem.

R: Z čoho vyplýva Váš negatívny postoj k online hre?
Ján Bendík: Myslím si, že online herne vyslovene vytvárajú hry a keď som to konzultoval s niektorými online hráčmi, tak sa mi niektorí aj smiali. Obhajovali to tým, že sa odohrá online viac rúk. Avšak ja hrávam veľa live a hrávam aj online a keď to porovnávam, tak určite sa nevyskytujú a nekonfrontujú tak často pri live hre kombinácie ako dva páry, trojica, full house, flush, poker, straight, straight flush a podobne. A aby som to aj trošku podložil štatistikou, tak na bwine je nízky pár proti vysokému favoritom. 3 mesiace (časovo min. 300 hodín) som si to písal, takže vždy, keď som videl pri stole takúto situáciu alebo aj ja som bol v tej situácii, tak som si urobil pri víťaznej kombinácii čiarku. Výsledok bol veľmi zaujímavý, keďže malý pár vyhral 63 percent hier a vysoký 37 percent hier. Osobne si myslím, že to má potom negatívny dopad na hráča pri live hre, keďže má pocit, že oponent má pri jeho dvoch pároch trojicu a podobne, pri čom pri live hre sa táto situácia nevyskytuje často. Tak isto poznám osobne hráčov, ktorí sa na online cash game dohadujú cez Skype a takto oberajú iných hráčov o peniaze.

R: Čo si myslíte o nedávnej kauze Isildur, kedy hráči Towsend analyzoval Isildurovu hru na základe hand history svojich kolegov?
Ján Bendík: Ja si myslím, že študovanie hry nie je nezákonne ani neférové. To je ako keby sme teraz my dvaja napríklad začali rozoberať hru Iveyho a vy by ste si s ním dnes večer sadol za stôl a vyhral s ním 100,000$. Ak ja budem rozoberať hru iných hráčov so svojím kamarátom, tak si myslím, že sa nejedná o nič neférové. Každý máme na hru iný názor a takáto diskusia nás v hre posúva. Najférovejší na internete je podľa mňa heads up. Tak isto si potom myslím, že štúdium videí z turnajov by malo byť brané ako neférové, lebo aj tam je história rúk a na základe toho je možné vytvoriť si obraz o hráčovi.
 
R: Aký je Váš pohľad na high stakes cash game na internete?
Ján Bendík: Ja osobne mám pocit, že možno ide len o marketingový ťah herne,JanBendik ktorý má za úlohu prilákať ku stolom väčšie množstvo hráčov. Ja sám, keď som bol na EPT v Barcelone, kde boli Ivey, Dwan, Hansen a tak ďalej, som pri najvyššom stole 100/200 Omaha Pot limit nevidel ani jedného z nich. Pri tom stole sedeli väčšinou Dáni a Rusi a mne sa do úst natíska otázka prečo to tí hráči nehrali, keď hrajú na internete aj vyššie hry. Dokonca nesedeli ani pri stoloch 50/100 Omaha PL a Holdem NL 50/100, ale sedeli pri stoloch 10/20 a 20/50.  Tiež napríklad v Moskve vyzval Patricka Antoniousa Ivan Demidov, že si zahrajú live heads-up a každý dá na stôl 1,000,000$ a nehral to. Sú to však len moje dohady, no turnaje mám prechodené a nikde som ich v takej vysokej cash game nevidel, takže je to na zamyslenie.

Zdroj www.pokerportal.sk

TOPlist

Kontakt

Allinpokerclub

Demjata

            TABUĽKA

               ročná

 

 
 Meno
 T.
B.
1.
KUMI
2
10
2.
Bubli
1
9
3.
Hudy
2
9
4.
Adam
2
9
5.
Joži
1
7
6.
Matúš
1
6
7.
Tono
1
3
8.
Stanki
2
3
9.
Zajac
1
2
10.
Matuchoo
1
1