Typológia hráčov

30.03.2010 10:00

 

 

Keďže sa snažím pri zostavovaní taktík porozhliadnuť po viacerých zdrojoch a potom to skĺbiť do jedného pokiaľ možno stručného a užitočného celku aj tentokrát som tak spravil. No tu už nejde o praktické skúsenosti, pravdepodobnosti a pod. Pri odhade typu protihráča ide skôr o vnútorné pocity "čítajúceho". To isté platí aj o typológii. Niekto hráčov nerozdeľuje vôbec a každého číta osobitne, niekto hráčov rozdeľuje na 3 typy (bluffer, agresívny, pasívny) niekto pridá k týmto 3 typom aj vyváženého. Videl som ja rozlíšenie na uvoľneného, neuvoľneného alebo opäť spomeniem Phila Hellmutha, ktorý rozdeľuje hráčov do 5 skupín a používa zvieraciu terminológiu - Šakal: hrá takmer na všetkom, Slon: pôsobí ťažkopádne a vždy iba dorovnáva, Myška: hrá "ticho", čiže iba na silných kombináciách, Lev: vyspelý hráč poznajúci všetky triky a stratégie, proste kvalitný hráč, ktorý dokáže hrať opatrne ako myška ale aj agresívne ako šakal, všetko podľa potreby, no a na záver Orol: ktorý sa vznáša nad ostatnými a berie im všetky žetóny svojou vynikajúcou hrou...
Po zhrnutí týchto poznatkov dám do toho tento raz viac vlastných pocitov. Osobne sa snažím každého hráča odhadnúť osobitne. Raz som mal jedného hráča za absolútne uvoľneného šakala a ono sa z toho nakoniec vyklula iba jeho taktika "vyzerať ako šakal" vďaka ktorej ma pripravil o všetky žetóny. Zdravím Jožku :). Ktovie, možno je naozaj šakal, veľa sme toho spolu neodohrali, ale po tejto hre som si povedal, že musím svoju vlastnú typológiu rozšíriť. Najskôr si si teda vymenujme typy hráčov: looser, netrpezlivý, agresívny, opatrný, bojko a orol. Tak a teraz poďme na ich charakteristiky a na odporúčania ako proti nim hrať.
Prvý typ hráča, ktorý sa vymyká všetkému je hráč, ktorý hrá bez akéhokoľvek uváženia. A verte, že pri online hre takých stretnete viac ako dosť. Medzi ním a šakalom je rozdiel ten, že šakal hrá na zlej kombinácii, ale verí že mu niečo príde a keď nepríde blufuje s rozumnou čiastkou. Tohoto hráča nazvem tak ako mu to naozaj patrí - "looser". Vyskytuje sa dosť často na rebuy turnajoch a môže vám pomôcť naozaj ku peknej kôpke žetónov, keďže dokupuje a dokupuje. Samozrejme, že vás može stáť jeho otrasná hra aj život v turnaji. Raz sa mi stalo, že pred flopom pri BB40, navýšil o 250 a keďže už všetci vedeli čože je to za fičáka, dorovnali ho traja hráči už predomnou, ja som mal A,A a keď som ich chcel vyhnať z hry musel som ísť vyššie (nechcel som riskovať 4 protihráčov na flope, nikdy neviete čo im príde) a tak som navýšil na 1000, aby som loosera izoloval a hral len proti nemu, on však dal allin. Dvaja hráči zahodili, jeden dorovnal (zostávalo mu málo žetónov), mne nezostávalo nič iné ako to tam proste dať a verte že som to tam dával s veľkou radosťou. Otočili sa karty a looser mal J-Q. Došla mu postupka a ja som tak vyletel z turnaja, ktorý som mal (aj keď bol len na začiatku) dobre rozohratý.
Druhá skupina hráčov je tá, ktorú nazývajú - šakal, uvolnený, bláznivý. Ja si ju nazvem po svojom - "netrpezlivý" typ hráča. Tento typ hrá až príliš veľa štartovacích kombinácií na to, aby mohol byť úspešný. Naviac hrá veľmi útočne, stále navyšuje a častokrát nadhodnotí svoju kombináciu. Napríklad po flope A-8-3, keď má na ruke 7-8 nie je ochotný priznať, keď sa dvaja-traja hráči reraisujú, že prehral...často tiež navyšuje vysoké čiastky na odplašenie protihráčov, ktoré sa vzhľadom na množstvo žetónov v banku vôbec neoplatia obetovať.
Tretia skupina hráčov je typ "agresívny". Sú to hráči, ktorí hrajú tiež viac kombinácií ako by mali, ale často sú úspešní. Na rozdiel od predchádzajúcich 2 typov hráčov vedia zložiť. Hrajú však nepríjemne agresívne a vďaka tejto hre vedia získať množstvo žetónov. Častokrát totiž sami vedia čítať silu súperovej kombinácie a aký je súper typ. Ich nevýhodou je, že sa nechajú uniesť a prakticky jedna chyba ich môže stáť všetko čo nahrali. Proti týmto hráčom treba byť obozretný a ja osobne ich najradšej chytám do pasce. Myslím že na eliminovanie týchto hráčov je to dobrý recept. Dobré je tiež, ak si môžete dovoliť ukázať im, že sa ich nebojíte a zahrať ešte agresívnejšie ako oni. Oni totiž dokážu aj zložiť na rozdiel od hráčov typu "netrpezlivý".
Ďalším typom hráča je opak hráča agresívneho - "opatrný". Je to typ hráča, ktorý hrá iba na výborných kombináciách, často iba na TOP10 prípadne "dokríva" do hry s niečím iným a po zlom flope okamžite zahadzuje. Ak však má dobré karty, nebojí sa navýšiť a dokáže tak vyhrať dosť žetónov. Je to úspešný hráč pokiaľ nenarazí na naozaj kvalitných protivníkov. Proti takémuto hráčovi stačí menšia čiastka na blufovanie, a tak príliš veľa pri blufovaní neriskujte, aby vás akurát nechytal do pasce. Bude si na istom že ak nemá dobré karty no vy ešte horšie, stačí navýšiť primeraný počet žetónov a on zloží. Takto od neho môžete vyhrať naozaj dosť žetónov. Akonáhle však začne dorovnávať, nebodaj navyšovať, okamžite ruky preč!
Predposledným typom je hráč, ktorý sa prakticky bojí hrať, až má človek niekedy pocit že je hra pre neho skôr utrpenie ako zábava. Neviem nájsť iné pomenovanie ako "bojko". Jeho hra je obmedzená na odhadzovanie kariet alebo dorovnánie. Preto akékoľvek navýšenie končí jeho zložením kariet. Je naviac ľahko čitateľný a keď sa po 2 hodinách hrania odhodlá navýšiť na dvojnásobok, viete že tentokrát má niečo silné. Ak navýši pred flopom a vy máte dobrú ruku, niekedy stačí po flope navýšiť a on karty zahodí, pri tom môže mať v tej chvíli lepšiu komináciu. Samozrejme musí byť na to vhodný okamih, pretože je tu silný predpoklad, že má dobrú kombináciu a bude hrať ďalej. Takže platí to isté ako pri hráčovi opatrnom, a to vždy blufujte primerane, nenechajte sa nachytať. Aj keď tu nepôjde z jeho strany o nachytanie, ale prehnanú pasivitu, ale keď už navýšite dorovná...Príklad: Predpokladajme, že "bojko" má na ruke Q-Q a pred flopom navýši, vy máte J-J a iba dorovnáte. Flop príde K-9-9. To je myslím vhodný okamih vyskúšať navýšiť. Samozrejme primerane. Skúsení hráči po takom flope nenavyšujú ak majú na ruke napr. 9-K ešte skúsenejší navýšia, aby si súper myslel, že K-9 na ruke nemajú a iba blufujú. Ide o to ako oklamať súpera a ako zahrať proti rôznym typom protivníkov. "Bojko" však myslí iba na svoj strach. A tak zahodí, ale pozor aby nemal na ruke K,K! Takže opäť pripomeniem - opatrne!
No a na záver je tu hráč, ktorého aj ja nazvem ako slávny Phil. Akurát si nemyslím, že je ich až tak málo. Medzi každou komunitou hráčov existujú hráči, ktorí vedia ako zahrať na koho, sála z nich sebadôvera a berú všetky žetóny. Tohto hráča nazvem - "Orol". Je takmer dokonalý a je zmiešaninou hráča agresívneho a opatrného s tým, že vie skvele čítať hru protivníkov a má skvelú intuíciu.
TOPlist

Kontakt

Allinpokerclub

Demjata

            TABUĽKA

               ročná

 

 
 Meno
 T.
B.
1.
KUMI
2
10
2.
Bubli
1
9
3.
Hudy
2
9
4.
Adam
2
9
5.
Joži
1
7
6.
Matúš
1
6
7.
Tono
1
3
8.
Stanki
2
3
9.
Zajac
1
2
10.
Matuchoo
1
1